Artificial Intelligence als hulpmiddel voor zorgverleners






Artificial Intelligence als hulpmiddel voor zorgverleners

Deel dit bericht:
     

Ik hoor je denken: “Artificial Intelligence in de zorg? Dat zijn toch van die robots? Wat heb ik daar nou aan?” Het antwoord is: “Een heleboel!”

Je kunt met Artificial Intelligence nog zoveel meer, ook hele kleine dingen die wel een groot verschil kunnen maken in de waan van de dag. Voorbeeldje? PUUR. kan jou als zorgverlener nu al helpen bij het vroegtijdig signaleren van eenzaamheid, met behulp van Artificial Intelligence. We leggen het uit.

In het zorgdossier wordt elke dag opnieuw van alles gerapporteerd. Heel veel verschillende data waar je met behulp van de computer allerlei analysetechnieken op los kunt laten, waarmee verbindingen in deze data te ontdekken zijn.

Met behulp van Artificial Intelligende, afgekort AI, kunnen we deze data omzetten naar kennis en adviezen.


De computer stelt door middel van algoritmes zelf bepaalde regels op, om bepaalde input te koppelen aan bepaalde output.

In het geval van het thema eenzaamheid geven we de computer opdracht om input met betrekking tot eenzaamheid te zoeken. Een voorbeeld zou een vrij tekstvlak in een rapportage kunnen zijn zoals:

“Meneer heeft gebeld met Annet, maar het was geen fijn gesprek. Hij vindt dat ze vaker langs moet komen.”

“Mevrouw voelt zich alleen.”

Wanneer soortgelijke input meerdere keren voorkomt, is met behulp van Artificial Intelligence een patroon te herkennen. En als de computer inderdaad een patroon herkent, leidt dit uiteindelijk tot een aanbeveling voor de zorgverlener. Deze aanbeveling is onderdeel van het zorgdossier waar jij als zorgverlener dagelijks mee werkt.

In het dossier gaat dan een extra icoontje ‘aan’ op het moment dat er aanbevelingen zijn rondom het thema eenzaamheid. Als zorgverlener wordt je hiermee attent gemaakt om hierover een gesprek te beginnen of hier extra alert op te zijn bij deze cliënt.


Eigenlijk heb je er met PUUR. een extra ‘digitale’ collega bij die je kan helpen in je dagelijkse werkzaamheden. Deze extra collega kan je soms net even anders naar een situatie laten kijken, je helpen het overzicht te bewaren, of je nog even helpen herinneren aan iets wat je in de waan van de dag alweer vergeten was. Superhandig toch?

De zorgverleners op hun beurt voorzien ons van hun feedback dat we weer verwerken in het dossier en PUUR. daarmee steeds een beetje slimmer maken.
We werken aan nog vele andere aandachtsgebieden waar slimme technieken jou als zorgverlener kunnen helpen in het herkennen van bepaalde patronen. Houd onze website in de gaten voor nieuwsupdates hierover.

Kun je niet zolang wachten en wil je hier nu al meer over weten? Neem dan contact met ons op via puur@ecare.nl. We vertellen je er graag meer over!


Lees nog even verder



Webinar: Hecht contact houden op afstand

27 mei 2020

Webinar: Hecht contact houden op afstand Het Coronavirus maakt fysieke ontmoetingen tussen bewoners van verpleeghuizen en woonlocaties en hun familie […]

bekijken

Ecare breidt ECD uit met dagbestedingsplanning en -registratie

20 mei 2020

Dagbesteding is een belangrijk onderdeel binnen de gehandicapten- en ouderenzorg. Om de planning, registratie en administratie daarvan zo eenvoudig mogelijk […]

bekijken

Webinar: Kwaliteitskader Wijkverpleging

18 mei 2020

Webinar: Kwaliteitskader Wijkverpleging Wij merken dat een hoop van de wijkverpleegkundigen niet goed weten wat het kwaliteitskader voor wijkverpleegkundigen inhoudt. […]

bekijken

Inschrijven nieuwsbrief



puur@ecare.nl   |   053 - 4757 000   |   Algemene voorwaarden   |   Disclaimer   |