We hebben weer mooi nieuws om te delen! Want Woon- en Zorgcentrum Humanitas – de 2de beste zorgorganisatie van heel Europa! – heeft besloten onze software, PUUR., volledig in te gaan zetten binnen hun organisatie. Zowel de zorgprofessionals in de woonzorg en de wijkzorg, als alle collega’s in het ondersteunende team, gaan ermee aan de slag.
Woon- en Zorgcentrum Humanitas kijkt met een nuchtere bril naar kwaliteit van zorg:
“Kwaliteit is: verrassend normaal zorgen dat bewoners comfortabel en plezierig kunnen wonen en leven”.
Dit slaat z’n spijker op z’n kop, vinden we bij Ecare. Wij zijn dan ook blij met de keuze van Humanitas voor ons en onze software PUUR.

Over Humanitas en de keuze voor PUUR.
Humanitas is een zelfstandige stichting met diverse vormen van wonen, zorg en welzijn voor ouderen. De organisatie zet zich bijzonder sterk in voor de kwaliteit van het leven van haar bewoners en de nabije samenleving en heeft hiervoor een eigen kwaliteitsplan en kwaliteitshuis opgesteld. Eén van de speerpunten is het methodisch werken in een digitaal woonzorgdossier. Na een nauwkeurige selectie hebben de collega’s van Humanitas unaniem gekozen voor het woonzorg- en wijkzorgdossier PUUR. van Ecare!
“De organisatie Humanitas en Ecare passen zó goed bij elkaar; we gaan een hele mooie samenwerking tegemoet” geeft Stephanie Ivens, adviseur bij Ecare, aan. Vanaf het begin van het selectietraject is Stephanie betrokken. “Het is bijzonder hoe ver deze organisatie is in het sturen op kwaliteit en hoe vanzelfsprekend medewerkers praten over onder andere samenwerking, erkenning en betrouwbaarheid. PUUR. zorgdossier is samen met zorgverleners ontwikkeld en sluit naadloos aan bij de wensen van Humanitas”.


Een eigen kwaliteitshuis voor Humanitas
Humanitas heeft een eigen kwaliteitshuis ontwikkeld met daarin 5 kamers/kwaliteiten. De IK- en UW-kwaliteit staan centraal. Dit zijn de kwaliteit van medewerkers en de kwaliteit van de bewoners en de heilige as die hen verbindt. Daaromheen staan de WIJ (organisatie), ZIJ (familie- en wijkbewoners) en HET (vóór de samenleving) -kwaliteiten. In het kwaliteitshuis staat kwaliteit o.a. omschreven als ‘de mate waarin onze zorg in brede zin beantwoordt aan de behoeftes of verwachtingen die kenbaar gemaakt zijn door bewoners en familie, die vanzelfsprekend zijn of die voorgeschreven zijn door de wet’. In PUUR. maken de bewoners en familie bijvoorbeeld al vóór het moment van verhuizing onderdeel uit van de dossiervoering. De zorgverleners kennen hun bewoners daardoor goed, zij erkennen hun eigenheden en mede daardoor voelen de bewoners zich thuis.
100% voor PUUR.
In het selectietraject heeft Humanitas vier softwareleveranciers meegenomen. Om een goede beoordeling te maken zijn er productpresentaties gegeven en er zijn referentbezoeken afgelegd. Dit maakte dat de collega’s van Humanitas vol overtuiging en enthousiasme hun keuze voor PUUR. konden maken: “We zijn erg enthousiast over de softwareoplossing PUUR. en kunnen niet wachten om daar mee te gaan werken!” aldus Marc Offenberg van Humanitas.

PUUR.-praktijk-verhaal
Benieuwd of PUUR. ook voor jou de juiste software kan zijn? Schuif dan eens aan tijdens een van onze (online) evenementen.