Implementatie - Onze software inrichten? Zo werkt het!





Onze software inrichten? Zo werkt het!

 

Jouw zorgorganisatie gaat met PUUR. werken. Nog even en je krijgt superfijne digitale ondersteuning in jouw werk als zorgverlener of als medewerker op de administratie. Maar eerst gaan we PUUR. inrichten en alle medewerkers trainen. Je krijgt uitstekende begeleiding van adviseurs en specialisten die PUUR. door en door kennen. Pure vakmanschap: voor jouw zorgorganisatie, van Ecare. Hier lees je hoe de implementatieroute verloopt.


De inventarisatie

Laten we dit vooropstellen; we kijken altijd samen met jullie naar de best passende inrichting van de software! Maar om je toch een beeld te geven, schetsen we hieronder de afloop zoals dit traject eruit kan zien.

Yippie! De kogel is door de kerk, jullie hebben gekozen voor PUUR. Onze adviseur neemt contact met jullie op om een implementatieplan te maken. Hij of zij stelt heel veel vragen om scherp te krijgen hoe we het implementatietraject het beste kunnen aanvliegen. Die vragen gaan bijvoorbeeld over jullie visie op zorg en wat jullie met PUUR. willen bereiken. Maar de adviseur vraagt ook naar zorginhoudelijke informatie en wil ook antwoorden op vragen over huidige en gewenste processen, het aantal medewerkers, cliënten, financieringsvormen, producten en tarieven, teams, zorgverzekeraars en -kantoren en koppelingen. Op basis daarvan maakt de adviseur in overleg met jouw organisatie een implementatieplan. Daarin staat vermeld wat je mag verwachten en per wanneer. Ook lees je hierin welke informatie je zelf moet aanleveren om de implementatie te starten. In het plan komen software inhoudelijke, organisatie- en zorggerelateerde vraagstukken aan bod. Je krijgt zo een helder beeld van de werkwijze, helemaal toegespitst op jouw organisatie én of deze de doelen en visie van jouw zorgorganisatie ondersteunt.

PUUR. klantportaal 

We maken voor jouw zorgorganisatie een pagina aan in het PUUR. klantportaal. In dit online portaal vind je alles over de implementatie, zoals de planning van je werkzaamheden, trainingen, taken en verantwoordelijkheden, documentatie, etcetera.





Configuraties

PUUR. is zo ontwikkeld dat het primaire proces van zorgprofessionals optimaal wordt ondersteund. Overbodige registraties en andere administratieve lasten behoren tot het verleden. Daardoor hoef je als zorgprofessional niet te veel te klikken en in te voeren. Absoluut in jouw voordeel, maar wel even wennen. Het is namelijk wel even anders dan je gewend was. PUUR. is geen maatwerk, maar er zijn desondanks veel configuraties mogelijk. De adviseur begeleidt je in het maken van de juiste keuzes voor jouw organisatie. Mogelijk daagt hij of zij jullie uit om met een andere blik te kijken naar de huidige processen en keuzes te maken op basis van jullie visie.

Zorgdossiers overzetten of niet?

Je kunt alle bestaande dossiers handmatig inlezen in PUUR., maar is het echt nodig? Nu je start met een nieuw ECD is dit hét moment om de dossiervorming opnieuw te beoordelen. Je wilt overbodige registraties voorkomen en zorg leveren vanuit je expertise en vanuit je kracht. Wat heb je hier nou echt voor nodig? Het beoordelen van zorgdossiers kost tijd, maar dat is het waard. Even door die zure appel heen bijten dus, zo start je met alleen de informatie in je systeem die de zorgverlening verbeteren.

Organisatieverandering

Krijg je met PUUR. ook een nieuwe organisatiestructuur? Dan krijg je te maken met nog meer verandering, zoals onze klant ZuidZorg ervaarde. De adviseur ondersteunt bij het maken van de beste aanpak. Als alle neuzen binnen de organisatie dezelfde kant op staan, is dat een garantie voor een soepele implementatie. Maar de neuzen dezelfde kant op krijgen, is het meest intensieve onderdeel van de implementatie. Dit proces kan wel even duren als je organisatie nog niet klaar is voor de verandering. Daarom stemmen we de implementatie af op jullie wensen. Wil je stap voor stap over of juist met een big bang? Dat bepaal je zelf. Weet je het niet en wil je advies over wat de beste keuze is? Dan krijg je dat van ons.





De inventarisatie

Laten we dit vooropstellen; we kijken altijd samen met jullie naar de best passende inrichting van de software! Maar om je toch een beeld te geven, schetsen we hieronder de afloop zoals dit traject eruit kan zien.

Yippie! De kogel is door de kerk, jullie hebben gekozen voor PUUR. Onze adviseur neemt contact met jullie op om een implementatieplan te maken. Hij of zij stelt heel veel vragen om scherp te krijgen hoe we het implementatietraject het beste kunnen aanvliegen. Die vragen gaan bijvoorbeeld over jullie visie op zorg en wat jullie met PUUR. willen bereiken. Maar de adviseur vraagt ook naar zorginhoudelijke informatie en wil ook antwoorden op vragen over huidige en gewenste processen, het aantal medewerkers, cliënten, financieringsvormen, producten en tarieven, teams, zorgverzekeraars en -kantoren en koppelingen. Op basis daarvan maakt de adviseur in overleg met jouw organisatie een implementatieplan. Daarin staat vermeld wat je mag verwachten en per wanneer. Ook lees je hierin welke informatie je zelf moet aanleveren om de implementatie te starten. In het plan komen software inhoudelijke, organisatie- en zorggerelateerde vraagstukken aan bod. Je krijgt zo een helder beeld van de werkwijze, helemaal toegespitst op jouw organisatie én of deze de doelen en visie van jouw zorgorganisatie ondersteunt.

PUUR. klantportaal 

We maken voor jouw zorgorganisatie een pagina aan in het PUUR. klantportaal. In dit online portaal vind je alles over de implementatie, zoals de planning van je werkzaamheden, trainingen, taken en verantwoordelijkheden, documentatie, etcetera.


Configuraties

PUUR. is zo ontwikkeld dat het primaire proces van zorgprofessionals optimaal wordt ondersteund. Overbodige registraties en andere administratieve lasten behoren tot het verleden. Daardoor hoef je als zorgprofessional niet te veel te klikken en in te voeren. Absoluut in jouw voordeel, maar wel even wennen. Het is namelijk wel even anders dan je gewend was. PUUR. is geen maatwerk, maar er zijn desondanks veel configuraties mogelijk. De adviseur begeleidt je in het maken van de juiste keuzes voor jouw organisatie. Mogelijk daagt hij of zij jullie uit om met een andere blik te kijken naar de huidige processen en keuzes te maken op basis van jullie visie.

Zorgdossiers overzetten of niet?

Je kunt alle bestaande dossiers handmatig inlezen in PUUR., maar is het echt nodig? Nu je start met een nieuw ECD is dit hét moment om de dossiervorming opnieuw te beoordelen. Je wilt overbodige registraties voorkomen en zorg leveren vanuit je expertise en vanuit je kracht. Wat heb je hier nou echt voor nodig? Het beoordelen van zorgdossiers kost tijd, maar dat is het waard. Even door die zure appel heen bijten dus, zo start je met alleen de informatie in je systeem die de zorgverlening verbeteren.

Organisatieverandering

Krijg je met PUUR. ook een nieuwe organisatiestructuur? Dan krijg je te maken met nog meer verandering, zoals onze klant ZuidZorg ervaarde. De adviseur ondersteunt bij het maken van de beste aanpak. Als alle neuzen binnen de organisatie dezelfde kant op staan, is dat een garantie voor een soepele implementatie. Maar de neuzen dezelfde kant op krijgen, is het meest intensieve onderdeel van de implementatie. Dit proces kan wel even duren als je organisatie nog niet klaar is voor de verandering. Daarom stemmen we de implementatie af op jullie wensen. Wil je stap voor stap over of juist met een big bang? Dat bepaal je zelf. Weet je het niet en wil je advies over wat de beste keuze is? Dan krijg je dat van ons.


Nazorg

En dan is de dag daar, jullie gaan live! Ook na het voltooien van de implementatie blijft een van onze klantteams in nauw contact met jullie. Verloopt alles naar wens, kan er nog iets verbeterd worden of zijn er alweer ideeën voor nieuwe softwareontwikkelingen? Samen komen we tot de beste resultaten.

Dossierscan

Werk je een jaar of langer met PUUR., dan kun je kiezen voor een dossierscan. Daarbij kijkt de adviseur naar het gebruik van het dossier binnen je zorgorganisatie. Er is inmiddels veel informatie vastgelegd. Uit al deze gegevens kun je als organisatie bruikbare informatie halen. Met het scoringssysteem kun je zelfs de effectiviteit van de zorg meten. Deze data kun je gebruiken als motivatie voor tariefonderhandelingen met de zorgverzekeraar. Ook krijg je advies over hoe je het gebruik van PUUR. kunt optimaliseren. De dossierscan helpt je om de kwaliteit van dossiervoering te optimaliseren en daarmee de kwaliteit van zorg te verbeteren.

Advies nodig?

Wil je meer weten over de implementatie van PUUR.? Of over hoe een samenwerking met jouw zorgorganisatie eruit kan komen te zien? We nodigen je van harte uit bij ons in Enschede! Denk je nu: och jee, helemaal naar Enschede?!? Geen probleem, we komen net zo graag jouw kant op.

Bel 053 47 57 000 voor advies . Of vul het formulier in en we nemen contact met jou op wanneer het je schikt.




Inschrijven nieuwsbrief



puur@ecare.nl   |   053 - 4757 000   |   Algemene voorwaarden   |   Disclaimer   |   Cookies   |        

PUUR. is één van de superslimme producten van